sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Hyttyssavut ja -kynttilät järjestykseen

Kun patiolla tai terassilla tarvitaan hyttyssavuja tai hyttyskynttilöitä, niitä yleensä lähdetään etsimään kesken kahvien tai ruokailun, kun tarve ilmenee. Jotta hyviin hetkiin ei tulisi turhia keskeytyksiä, olen laittanut molemmille terasseilleni matalat peltirasiat, joissa on hyttyskierukoita pidikkeineen ja hyttyskynttilöitä sekä tulitikut. Kaikki säilyvät siististi kuivina rasiassa ja ovat käyttövalmiita tarvittessa. Rasia ja kansi käyvät metallisina myös alustana, jolloin tuhkaa ei varise minne sattuu. Kätevää ja kaunista! 
Hieno suklaarasia ei joutunutkaan roskiin, vaan sai uuden elämän ja uuden tehtävän. Näissä rasioissa käyttämättä jääneet kynttilät säilytän seuraavaan vuoteen, sillä ensimmäiset hyttysethän yllättävät aina!  




sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Taulu vanhoista aterimista

Sain luvan julkaista kuvan tästä "taulusta".
Pohjana on aterinlaatikko, joka on uusi, mutta jos jostain vanha löytyy, niin sehän on vain parempi! Aterimien taustalle on liimattu erilaisia pitsejä.
Tuo vanha iso veitsi on kyllä pelottava! Lusikat on alpakkaa.

Hieno keittön seinällä!

torstai 3. tammikuuta 2013

Hetiketti

Minulla on paljon näitä vanhoja ja myös uudempia Hetiketti-tarroja. Tuntuu, että ne menevät vähän "hukkaan" pakasteessa. Hillopurkkeihin taas en koskaan muista niitä käyttää.
Tilli ja Persilja-tarrat pääsevät kauniisti esille maustepurkin kyljessä!

tiistai 1. tammikuuta 2013

Toiveikasta Uutta Vuotta!

Kaunista ja Puhdasta Uutta Vuotta!

Pitkä tauko päivittämisessä taas. Hermostuin totaalisesti DNA-internettiini, joka ei jaksanut toimia. 

Uusi yritys Uuden Vuoden kunniaksi!

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Korut esille!

Korut olisi kiva saada kauniisti esille muulloinkin kuin niitä käyttäessä. Niinpä hankin korutelineen, johon koruja saattoi ripustaa. Mutta ei täyteen ahdettu koruteline kovin kauniilta näyttänyt - ja itse asiassa se näytti aika surulliselta vajaanakin. Siispä kokeilemaan luovempia ratkaisuja!

Sormuksille oma talo: (ja vähän muullekin pikkusälälle!)

Ostin kerran kirpparilta pari isoa lasikantta, jotka eivät kuitenkaan sopineet purkkeihini. Yksi pienempi kansi oli jo aiemmin jäänyt orvoksi. Ne ovat kauniita rannerengastelineitä! 


Lopuksi vielä makuuhuoneen lokerikko, jossa korvakorurasiat ja muut ovat järjestyksessä ja sopivasti esillä. 


Kuvien laatu voisi olla parempi, mutta ideahan on tärkein! 

tiistai 2. lokakuuta 2012

Samoja ideoita

Huomasin muutamassa blogissa vierailtuani, että samoja ajatuksia on nyt ilmassa!

Raanut ja ryijyt on nyt muotia! Ostin elokuussa villaraanun, mutta en ajatellut sitä matoksi laittaa, vaan sohvan päälle suojaksi ja koristeeksi. On vain odottanut tuuletusta!

Tässä se nyt on, sohvan päällä kaunistuksena ja lämmittää ihanasti päiväunilla!



Muutama päivä sitten otin ja hajotin kesän ajan yrttilaatikkona palvelleen mansikkalaatikon.

Pohja jo poistettu:

Niitit oli yllättävän tiukassa.

Voimaa joutui käyttämään aika paljon.....

 ...ennenkuin laatikko oli osina!
Voimankäytön seurauksena sivukappaleet kärsivät...

Tänään sitten luin vinkin, että tällaisesta laatikosta saa kätevän pikkuhyllyn! Eipä tullut itselle mieleen. No onneksi laatikoita on vielä!

sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Harmaata lautaa....

Tämän "projektin" olen aloittanut jo kauan sitten, mutta kesken on jäänyt.... Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa!

Minulla oli pätkä harmaantunutta lautaa. Sahailin sen sopivan mittaisiksi paloiksi, n. 20 - 25 cm. Pinta oli likaisen oloinen ja "nukkaantunut", niinpä pesin juuriharjan ja veden kanssa pinnan puhtaaksi, samalla pinta myös vaaleni, ja puun syyt tulivat paremmin näkyviin, kun pehmennyt puuaines lähti pois.
Kuivattelin laudan pätkät ja lopuksi kiinnitin pienet taulukoulut takapuolelle.

Etupuolet:

















Kaunistahan vanha puu on ihan sellaisenaankin, mutta kyllä näistä olisi tarkoitus tehdä tauluja lisäämällä jotain tuohon pinnalle, mutta en ole vielä keksinyt mikä olisi se sopiva....