tiistai 27. lokakuuta 2009

Auringon puutetta

Luovaa taukoa on jatkunut ja jatkunut. Vain vähän olen saanut aikaiseksi, mutta ei se haittaa. Väkisin tehty ei ole hyvä. Parempi olla tekemättä, jos siltä tuntuu. Jotain kuitenkin tein, tasoitin pienen seinän pätkän ja maalasin sen. Värisävy oli tietysti aivan liian tumma. Niinhän siinä aina käy, kaupassa vaalea, kotona tumma. No, päätin, että se on hyvä! Päätyseinän viimeinen tapettivuota on seinällä ja seinä näyttää kokonaiselta nyt! Kaunis se on. Pidän siitä päivä päivältä enemmän!
Aurinkoa ei ole näkynyt. Pimeällä ei voi kuvata.
Olen leikannut tapettivuotia valmiiksi, että kun inspiraatio iskee, on nopeampi aloittaa.
Nyt kuitenkin lähden käymään ystäväni luona Pariisissa. Ehkä sieltä on tuliaisina iloa, intoa ja inspiraatiota!

tiistai 20. lokakuuta 2009

Luova tauko


Remontissa on nyt ollut luovaa taukoa..pari viikkoa?
Seinästä lähti pala pois, ja pitäisi ostaa spakkelia...mutta tarvitsisin vain ruokalusikallisen, joten pitääkö minun todella ostaa jättituubi?!

Välillä mietin, onko tapettivalinnat aivan pielessä...lasten mielestä on! Mutta sitten ajattelin,että koska he eivät enää asu täällä, ei ole heidän asiansa moittia minun valintojani! Pidän olohuoneen peräseinästä joka päivä vaan enemmän. (Eivät he tätä retroa moitikaan, vaan sitä kartanotyylistä raitatapettia, joka on muilla seinillä!) Pidän minä siitä toisestakin... en kai muuten sitä olisi laittanut!

Hain varastosta toisen valkoisen metallisen kynttiläkattokruunun. Se on kaunis. Laitan kuvan , kunhan on sellainen päivä, että voin sen kuvata! Huomenna ja ensi viikolla saan huutonetistä ostamiani ihanuuksia!

torstai 15. lokakuuta 2009

Syyskuvia pihalta

Muutamia kuvia pihalta:
30.9. syksyn värejä....



...5.10. talven tuntua....



sunnuntai 4. lokakuuta 2009

Rauhallinen sunnuntai



Loukkasin käteni, tapetointi keskeytyi. Lauantaina shoppailin oikein urakalla, uuvuksiin asti! Viikonloppuna on myös ollut aikaa kuunnella musiikkia ja katsella kynttiläpitsin muodostumista! Huomenna viimeiset tapettiostot ja taas töihin. Pian saanen kuvia myös valmiista seinästä.

keskiviikko 30. syyskuuta 2009

Muutamia inspiroivia sisustuskuvia

Raschin Out of Africa -tapettimallistosta:


Kehan Atmosphére -tapettimallistosta:


Eijffinger -tapetteja, tätä Urban Junglea tulee vierasmakuuhuoneeseen!






Ukkonen ja raesade!

Eilen illalla salamoi, ensin en edes tajunnut että se oli salama! Mutta pian jyrisi oikein kunnolla, joten pakko oli uskoa, että kyllä se ukonilma on, vaikka ilma oli kylmä, ja muutenkin ukkonen syyskuun lopulla ei ole ihan tavalline ilmiö. Eikä kulunut kuin reilu tunti, niin jo satoi rakeita. Piha näytti siltä kuin olisi karkeaa merisuolaa kylvetty.


tiistai 29. syyskuuta 2009

Tapetointia

Tänään viimeinkin pääsin aloittamaan tapetoinnin! Viimeinen viivästys tuli siitä, että en osannut irrottaa valokatkaisijoiden suojakoteloita! Sain mm. sellaisen neuvon, että irrota väkisin vääntämällä. Onneksi en niin tehnyt, koska asiantuntijan avulla selvisi, että niissä on pienet väkäset, jotka pitää "avata"!

Mutta kyllä oli mukavaa päästä taas tapetoimaan! Ensimmäiseen vuotaan tosin tuli liikaa liisteriä, kun nämä nykyiset paperitapetitkaan eivät tarvitse niin paljoa liisteriä kuin ennen!

Uutta ja vanhaa tapettia rinnakkain!




lauantai 26. syyskuuta 2009

Afrikkalainen lauantai

Olen suunnitellut tapetointia ja tapettien ostoa jo yli kuukauden. Ensimmäisen suuren innostuksen sai aikaan Raschin Wild-Africa -tapettimallisto. Ajan kuluessa mieleni on muuttunut monen monta kertaa..... Olen kantanut kotiin mallipaloja kymmenistä eri tapeteista.

Minulla on kaksi periaatetta:
1. En halua kopioida suoraan mistään mallista, vaan suunnitelen tapettiyhdistelmät ihan itse (siis useita erilaisia tapetteja kuhunkin huoneeseen, vaikka vaarana onkin rauhaton ja sekava lopputulos!)

2. En ole valmis maksamaan maltaita tapettirullasta, varsinkin kun kolmen huoneen seinät vaativat yhteensä n. 20 rullaa ! (hinnat vaihtelevat 20 ja 60 euron välillä!)
Olohuone/keittiö/eteinen -tilassa seinät ovat rikkonaiset, joten rauhattomuuden vaara on suuri, mutta toisaalta on ihana, kun voi tapetoida yhden seinän yhdellä ja toisen toisella tapetilla, ja joskus riittää jopa yksi rulla, löytö tarjouskorista!

Ajatukseni ovat olleet viimeaikoina Afrikassa muutenkin kuin tapettien vuoksi, ystävien, matkamuistojen ja koriste-esineiden kautta.

Afrikkalaisen päivän tästä tekee kuitenkin se, että tänään mietin erityisesti afrikkalaisten ihmisten kekseliäisyyttä hyödyntää kierrätysmateriaaleja, usein pakon edessä, mutta myös ihan luovuuden vuoksi. Siitäpä sitten itsekin innostuin!

Pesuhuoneen käsisuihku on valuttanut vettä lattialle jo ties kuinka kauan, molemmista päistä, sekä hanaliitännästä, että kahvaliitännästä. Välillä on auttanut, kun olen ottanut ja puhdistanut kierteet, mutta nyt ei enää mikään auttanut. Pitää ostaa uudet tiivisteet!
Sitten sain afrikkalaisen ajatuksen! Ulkovarastossa oli käytöstä poistettu pyörän sisäkumi. Siitäpä teen tiivisteet! Ja niin tein, eikä vuoda enää käsisuihku!

No, joku sanoisi, ettei tämä mitään afrikkalaista ajattelua ole, vaan suomalaista maalaisjärkeä ja käytännöllisyyttä, mutta minä sain ajatuksen Afrikan kautta!
Kuvassa mallipaloja ja se oivallinen pyörän-kumi!

perjantai 25. syyskuuta 2009

Syksyn tummuessa

Syksyn pimeys ja koleus koettelee herkän Orgidean sielua....siispä ajattelin aloittaa blogin.... omaksi piristyksekseni, ja ehkä myös muiden.....!
Mielessä aiheina kodin sisustus, kauniit esineet (myös ruma kauneus!) ja kenties seikkailuhenkiset ulkomaanmatkat.... ja välillä aivan arkiset remonttiasiat.