torstai 30. elokuuta 2012

Hamsteri heräsi

Sisäinen hamsterini heräsi horroksestaan! Olin vähän ajatellut olla sitä herättämättä, mutta herää se näköjään herättämättäkin! Tässä on Hamsterin ensimmäiset saavutukset: Kaksi purkkia punaherukka-karviaishilloa. Hillosokerilla tietysti. Yritän välttää lisäaineita, mutta hillosokeri on poikkeus. Olen tehnyt hilloa myös tavallisella sokerilla ja intiaanisokerilla, mutta niin koostumus kuin säilyvyyskin olivat suoraan sanottuna surkeita. Niin surkeita, että en enää pilaa hyviä aineksia turhan takia. Olen siis vannoutunut Hillosokerin ystävä! Aina ei lettujen kanssa tarvitse olla mansikkahilloa, vaihtelu virkistää. 

(kuvat salamalla ja ilman) 

En tiedä miten Mangoldin siemen on joutunut käytävälle kivien väliin, mutta näyttää olevan otollinen kasvupaikka! 


Tämä herra taas nauttii kesän viimeisistä aurinkoisista päivistä seinustalla....


 ....ja nurmella!

tiistai 28. elokuuta 2012

Lisää kehystuunausta

Nämä kirpparilta ostetut kehykset eivät muuten olisi tarvinneet tuunausta, mutta molempien yläreunassa oli jotain ihme liisteriä, joka tarttui käsiin.... joten raaputin sen pois, ja sitten piti raaputella ja hioa muutkin pinnat.
Luulin töhnää ensin liimaksi, mutta se saattoi myös olla rasvaa ja pölyä, juuri sellaista mitä keittiössä esim. tuulettimen päälle kertyy.


Alakuvassa oikealla vielä käsittelemätön kehys.


...ja lopuksi vielä omakuva! 


tiistai 21. elokuuta 2012

Kehystuunausta

 En tiedä voiko tätä oikeastaan edes tuunaukseksi sanoa, koska vain hioin ruman maalin osittain pois, että sain kuluneen näköisen pinnan. Maali lähti osittain rullautumalla, joten ihmettelen, että mitähän maalia se oikeastaan oli.... 

Kehys 1 työn alla:

 Tässä valmista, kehys 2:

Kehys 3, ennen : 

ja jälkeen


Tässä vielä toinen projekti: Petsasin harmaat kehykset kolmeen kertaan pähkinän ruskeiksi. 
Lopuksi vielä lakkasin pinnan, ettei petsi karkaa omille teilleen! 



tiistai 14. elokuuta 2012

Tuloksia....!

Aiemmin laitoin kuvia yrtti-mansikkalaatikoista, ja ystäväni onkin saanut yrttilaatikot tuparilahjaksi, mutta kyllä näitä riittää myös itselle! Tässäpä pari kuvaa! Kissa tosin on myös harrastanut yrttien hoitoa, joten osa kasveista on vähän kärsinyt, eniten ne, jotka päätyivät lattialle nurinpäin! 



....ja tässä vielä komeat till ja persilja, jotka olivat hukkua muutama viikko sitten, mutta pelastuivat kuitenkin!

maanantai 13. elokuuta 2012

Ideoita pursuaa....!

Nyt voisi tehdä vaikka mitä, jos vaan ehtisi! Talossa olisi maalattavaa, mutta erityisesti haluaisin maalata tauluja! Mikä yhtäkkinen intohimo!

Olisi ihanaa päästä kutomaan mattoja, mutta kuteet on leikattava ensin. Se onkin sitten tosi hidasta puuhaa, mutta urakaksi en ota. Leikaan yhden vaatteen aina silloin kun huvittaa, ettei mene stressin puolelle. Tärkeintä kaikessa tekemisessä on, että se on hauskaa!

Kaikenlaista tuunaamista tässä myös suunnittelen. Ostin erilaisia kehyksiä, osa todella rumia. Se on hyvä se, sillä huonompaan ei siis voi enää mennä! Kunhan pääsen tuumasta toimeen, laitan kuvia.....

Mutta ensin kuva croissantista! Tein sunnuntaiaamuna purkista Danerollseja ja laitoin hilloa sisään. Tämä hillo ei pysynyt aloillaan, vaan valui ulos rullasta. Tuli pitsipyrstöinen "lintu":

Ulkona on taas ihan hurja sumu. Kosteus nousee maasta ilmaan. Tämä kuva eilen illalla:

torstai 9. elokuuta 2012

Lepopäivänä

Sunnuntaina oli kirpputorin jälkeinen lepopäivä! Kaunis ilma houkutti ulos, mutta mitään kovin erikoista en jaksannut tehdä. Sitten keksin, että tänään on hyvä päivä alkaa leikkelysten eli matonkuteiden leikkaaminen. Kaivoin kaapista muutaman vanhan trikoopaidan, joita olin säilyttänyt juuri tätä varten.
Olen ehkä joskus lapsena leikannut äidin apuna, mutta en tosiaankaan tiennyt miten pitäisi leikata, mikä leveys jne.....
Miettimällä ja kokeilemalla pääsin kuitenkin alkuun. Mukavaa pihapuuhaa kesäpäivänä!

Näistä yhdistettynä farkku-kuteisiin pitäisi siis joskus syntyä matto! Hyvä alku!

torstai 2. elokuuta 2012

Valkoista


En ole pitänyt valkoisesta enkä varsinkaan mustasta sisustuksessa, ja vaatteissakin vähänlaisesti. Mutta pari vuotta sitten iski valkoinen makuuhuoneeseen: valkoiset lakanat ja kesäksi valkoinen sääskiverkko ...kuin prinsessakatos! 
Voi miten ihanaa oli nukkua valkoisissa lakanoissa, kuin taivaassa! 

Sitten valkoinen hiipi taloon kuin varkain, tapeteissa valkoista ja hiekkaa, valkoisia kynttiläkruunuja, valkoiset verhot, valkoisia liinoja ja lopulta luonnonvalkoinen sohva! Olisikohan siinä jo päätepiste, sillä rakastan kuitenkin värejä, joten mitään White Housea tästä ei tule!

No jaa.... on myös valkoisia torkkupeittoja ja tyynyjä.....

Musta nahkasohvakin on tullut jossain välissä hankittua, sen saa poika asuntoonsa.

Tässä kuva olohuoneen nurkasta, tuossa sohvalla on aivan ihanaa ottaa päivätorkut! ....ja tuo vaalenpunainen pikku matto sohvalla on niin ihku! :D