sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Harmaata lautaa....

Tämän "projektin" olen aloittanut jo kauan sitten, mutta kesken on jäänyt.... Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa!

Minulla oli pätkä harmaantunutta lautaa. Sahailin sen sopivan mittaisiksi paloiksi, n. 20 - 25 cm. Pinta oli likaisen oloinen ja "nukkaantunut", niinpä pesin juuriharjan ja veden kanssa pinnan puhtaaksi, samalla pinta myös vaaleni, ja puun syyt tulivat paremmin näkyviin, kun pehmennyt puuaines lähti pois.
Kuivattelin laudan pätkät ja lopuksi kiinnitin pienet taulukoulut takapuolelle.

Etupuolet:

















Kaunistahan vanha puu on ihan sellaisenaankin, mutta kyllä näistä olisi tarkoitus tehdä tauluja lisäämällä jotain tuohon pinnalle, mutta en ole vielä keksinyt mikä olisi se sopiva....


perjantai 21. syyskuuta 2012

Pimennossa


Netti on edelleen toiminut huonosti! Välillä toimii, mutta siten kun alan tekemään jotain, niin yhteys katkeaa!
Tuunailemaankaan en pahemmin ole ehtinyt, mutta antaa idoiden muhia!

Eilen illalla kotiin tulessa olin aivan uupunut ja kaipasin jotain makeaa. Jääkaapissa oli valmista kinuskikastiketta, mutta ei sitä paljaaltaan voi syödä! Marjat pakastimessa jäässä, ei jäätelöä, sitruunakiisselinkin olin jo syönyt.....

Omena!
Kuorin vihreän omenan ja leikkasin lohkoiksi kuin piirakkaan. Siemenkodat tietysti pois!
Kauniisti lautaselle kukan muotoon ja minuutiksi mikroon. Kääntely ja puoli minuuttia lisää aikaa.
Päälle kanelia - oho, vähän humpsahti! -  ja reilusti kinuskikastiketta. Iltaherkku on valmis! ;)


Jouluinen kynttilä! ;-)

(Kirjoitin jo 12.9, mutta en sanut julkaistua nettiongelmien vuoksi)

Kokeilin kynttilän valamista.
Leikkasin muovisen mehupullon yläosan pois. Kannatti valita aika "lepru" pullo, jämäkkä ei tässä tapauksessa ole hyvä!
Kiinnitin sydänlangan kruunukorkkiin ja tipautin mehupullon pohjalle. (olisi kannattanut laitaa korkkiin karhutarraa, jotta se olisi varmasti pysynyt oikealla kohdalla!) Sydänlangan yläpään kiepautin hammastikun ympäri ja asetin tikun pullon reunojen yli, niin että lanka jäi keskelle.

Sulatin punaisia jämiä ulkotuliastiassa, ihan vain hellalla,
pieniä määriä kerrallaan. Kaatelin sulaa kynttilämassaa
pikkuhiljaa pulloon. Kaatamisessa pitää olla varovainen, sillä jos massa valuu pitkin reunaa, niin pian hella käryää. Ei mitenkään oikeaoppista, mutta pikakoleiluna ihan ok.

Kun pullo oli täynnä, jätin jähmettymään. Seuraavan päivänä kuorin pullon pois kynttilän ympäriltä. (tässä ohuen muovin etu!)

Mielestäni kynttilästä tuli hieno! Väri on herkullinen, ja malli tulee sellainen kuin pullo on.


sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Ideapäivä

Sateinen ja tuulinen päivä ei innostanut ulos, en edes konserttiin viitsinyt lähteä, vaikka olin aikonut. Sen verran kävin ulkona, että hain puita sisään ja lämmitin uunia. Suuren osan päivää olen YRITTÄNYT surffata netissä, mikä on ollut kuitenkin aika epätoivoista, koska sivut ovat auenneet tosi hitaasti, vaikka yhteys näyttäisi olevan ihan ok. Ovatkohan kaikki muutkin tänään netissä?

Sen verran pääsin kuitenkin vierailemaan muiden tuunaussivuilla, että ilokseni huomasin tuunauksen olevan  nyt tosiaan kovasti pinnalla, mikä on hyvä asia. Aina ei tarvitse OSTAA, vaan voi TEHDÄ ITSE!

Kaikenlaisia kivoja ideoita mukaan tarttui ja niinpä kävin varastolla etsiskelemässä tuunattavaa. Seuraava projekti on tässä:
Tämän metallilankakorin olen ostanut pakastearkun pohjalle laitettavaksi, jotta sieltä on helpompi nostaa rasioita ylös. Jos pakastin on kovin täynnä, ei tämäkään auta! Nyt se kuitenkin saa toivottavasti uuden elämän!