Minulla on kaksi periaatetta:
1. En halua kopioida suoraan mistään mallista, vaan suunnitelen tapettiyhdistelmät ihan itse (siis useita erilaisia tapetteja kuhunkin huoneeseen, vaikka vaarana onkin rauhaton ja sekava lopputulos!)
2. En ole valmis maksamaan maltaita tapettirullasta, varsinkin kun kolmen huoneen seinät vaativat yhteensä n. 20 rullaa ! (hinnat vaihtelevat 20 ja 60 euron välillä!)
Olohuone/keittiö/eteinen -tilassa seinät ovat rikkonaiset, joten rauhattomuuden vaara on suuri, mutta toisaalta on ihana, kun voi tapetoida yhden seinän yhdellä ja toisen toisella tapetilla, ja joskus riittää jopa yksi rulla, löytö tarjouskorista!
Ajatukseni ovat olleet viimeaikoina Afrikassa muutenkin kuin tapettien vuoksi, ystävien, matkamuistojen ja koriste-esineiden kautta.
Afrikkalaisen päivän tästä tekee kuitenkin se, että tänään mietin erityisesti afrikkalaisten ihmisten kekseliäisyyttä hyödyntää kierrätysmateriaaleja, usein pakon edessä, mutta myös ihan luovuuden vuoksi. Siitäpä sitten itsekin innostuin!
Pesuhuoneen käsisuihku on valuttanut vettä lattialle jo ties kuinka kauan, molemmista päistä, sekä hanaliitännästä, että kahvaliitännästä. Välillä on auttanut, kun olen ottanut ja puhdistanut kierteet, mutta nyt ei enää mikään auttanut. Pitää ostaa uudet tiivisteet!
Sitten sain afrikkalaisen ajatuksen! Ulkovarastossa oli käytöstä poistettu pyörän sisäkumi. Siitäpä teen tiivisteet! Ja niin tein, eikä vuoda enää käsisuihku!
No, joku sanoisi, ettei tämä mitään afrikkalaista ajattelua ole, vaan suomalaista maalaisjärkeä ja käytännöllisyyttä, mutta minä sain ajatuksen Afrikan kautta!
Kuvassa mallipaloja ja se oivallinen pyörän-kumi!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti